Reglament


Reglament del Campus Gaudeix del Bàsquet 
XVI edició (2019)



Títol Preliminar I
Disposicions generals
Article 1. Naturalesa jurídica
1. El Campus Gaudeix del Bàsquet (en endavant, “Campus”) esdevé una activitat organitzada anualment pel Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona.
2. L’entitat Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona, constituïda com club esportiu de règim simplificat i inscrita en el Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya, és una associació privada amb personalitat jurídica i capacitat d’obrar i d’actuar i sense ànim de lucre, format per persones físiques, els objectius bàsics del qual són el foment, el desenvolupament i la pràctica continuada del basquetbol.
3. El Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona és una entitat esportiva que no està afiliada a la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), pel que no queda sotmesa a la seva potestat jurisdiccional.

Article 2. Objecte
L’objecte d’aquest reglament és: 
a) Regular la composició, l’organització i el funcionament del Campus.
b) Regular les atribucions dels membres de l’organització del Campus.
c) Reconèixer els drets i els deures dels membres de l’organització i dels participants del Campus.
d) Regular el procés de selecció dels entrenadors de basquetbol i dels monitors de lleure.
e) Regular el règim d'infraccions i sancions. 

Article 3. Finalitats
Les finalitats d’aquest reglament són: 
a) Garantir el bon funcionament de l’estada esportiva. 
b) Protegir les dades de caràcter personal dels membres de l’organització i dels participants.
c) Garantir els principis de transparència i lliure concurrència en el procés de selecció dels entrenadors de basquetbol i els monitors de lleure.
d) Garantir i protegir els drets fonamentals i les llibertats públiques dels participants i dels membres de l’organització. 

Article 4. Àmbit d’aplicació
1. Aquest reglament s’aplica als membres de l’organització, als participants i als convidats del Campus. 
2. Queden exclosos de l’àmbit d’aplicació d’aquest reglament els acompanyants del Campus. 

Article 5. Definicions
Als efectes del que disposa aquest reglament, s’entén per: 
a) Acompanyant del Campus: la persona que, tot i portar l’uniforme del Campus, no forma part dels membres de l'organització.
b) Carta Informativa: document que s’envia a les famílies dels participants dues setmanes abans de l’estada esportiva i on consta la informació general d'aquella.
c) Convidat del Campus: la persona que participa en qualsevol activitat de l’estada esportiva. 
d) Estada esportiva: la trobada que celebra anualment el Campus del 25 de juny al 2 de juliol a les poblacions de Salardú, Arties i Vielha. 
e) Fitxer el Campus: l’arxiu informàtic que conté les dades de caràcter personal dels membres de l’organització i dels participants. 
f) Procés d’inscripció: període en què les famílies poden inscriure els seus fills a l’estada esportiva.
g) Responsable del fitxer del Campus: la persona física que decideix sobre la finalitat, el contingut i l’ús del tractament de les dades.
h) Sessió de control: la reunió ordinària o extraordinària que celebren els membres de l’organització durant l’estada esportiva.
i) Sessió de constitució: reunió oficial convocada pel director del Campus abans de l’estada esportiva per explicar el seu funcionament als membres de l'organització.
j) Informació confidencial: contingut que prové del grup del whatsapp del Campus, la sessió constitutiva, la sessió de control ordinària i extraordinària, així com qualsevol conversa en què una de les parts hagi manifestat el seu caràcter.
k) Material esportiu: pilotes de basquetbol, ulleres de joc, cons, cordes, cintes i qualsevol altre objecte que tingui una utilitat en la realització dels entrenaments i competicions. 
l) Sala del material esportiu: espai on es desen les pilotes de basquetbol, les ulleres de joc, els cons, les cordes, les cintes i qualsevol altre material que tingui una utilitat en la realització dels entrenaments i competicions. 
m) Xarxa social: plataforma virtual ―Facebook, Instagram i Twitter― que utilitza el responsable de xarxes a l’hora d’interaccionar amb les famílies.


Article 6. Sessió de constitució
1. La sessió de constitució determina l’inici de la corresponent edició del Campus.
2. La sessió de constitució ha de ser convocada pel director del Campus un mes abans que es celebri.
3. La sessió de constitució s’ha de celebrar durant les dues primeres setmanes de juny.
4. Els membres de l’organització tenen el deure d’assistir a la sessió de constitució, llevat que acreditin fefaentment l’existència d’una causa que els hi ho impedeixi.

Article 7. Carta informativa
1. La carta informativa és el document oficial que envia el director del Campus a les famílies dels participants un cop ja s’ha celebrat la sessió de constitució.
2. El director del Campus ha d’enviar la carta informativa, com a molt tard, 10 dies abans de l’inici de l’estada esportiva.
3. La Carta Informativa conté, com a mínim, el següent contingut: 
a) Hora i lloc de sortida i tornada.
b) Documentació i material imprescindible que ha de portar el participant.
c) Les prestacions i serveis que inclou l’estada esportiva.
d) El calendari i l’horari de l’estada esportiva.
e) Els objectius de l’estada esportiva.
f) Les instal·lacions.
g) Les qüestions d’interès dels participants i les famílies.
h) Les dades de contacte.
3. La carta informativa té efectes vinculants per als membres de l'organització, els participants i les seves famílies.


Títol I
De l’estada esportiva

Capítol I.
De la composició i organització
Article 8. Composició
1. El Campus és format pels membres de l’organització i els participants. 
2. Els membres de l’organització són: 
a) El director del Campus. 
b) El coordinador. 
c) Els directors tècnics. 
d) L’assessor jurídic. 
e) Els entrenadors de basquetbol. 
f) Els monitors de lleure. 
g) Els fisioterapeutes.
h) El responsable del material esportiu.
i) El fotògraf.
j) Els altres que, per delegació expressa del director del Campus, exerceixin d’entrenadors de basquetbol o monitors de lleure durant l’estada esportiva.
3. Els participants són tots els nois i noies de 7 a 20 anys que assisteixen a l’estada esportiva.

Article 9. Organització
1. El Campus s’organitza en equips i grups d’entrenament. 
2. Els grups d’entrenament estan formats pels participants i els entrenadors de basquetbol. 
3. Els grups d’entrenament es divideixen en funció de l’edat i el nivell de basquetbol dels participants durant el primer dia d’entrenament, sens perjudici d’aquells canvis puntuals que poguessin sorgir durant el Campus a petició del participant, entrenador o director tècnic.   
4. En tot cas, qualsevol canvi de grup d’entrenament necessitarà el previ consentiment del participant.

Capítol II
Entrenaments, competicions, partits i activitats de lleure

Article 10.
Entrenaments
1. Els entrenaments tenen una durada d’hora i mitja, i es distribueixen en dos torns. 
2. Els entrenaments es realitzen en les següents instal·lacions: 
a) El pavelló municipal de Salardú.
b) La pista exterior de l’alberg. 
c) Els dos pavellons de Vielha. 
d) Les tres pistes exteriors d’Arties. 
3. En el cas que l’entrenament tingui lloc al pavelló municipal de Salardú o a la pista exterior de l’alberg, l’entrenador de basquetbol ha de convocar al seu grup d’entrenament 15 minuts abans que es celebri l’activitat a les escales de l’alberg.
4. En el cas que l’entrenament tingui lloc als pavellons de Vielha o a les pistes exteriors d’Arties, l’entrenador de basquetbol ha de convocar al seu grup d’entrenament 30 minuts abans que es celebri l’activitat a les escales de l’alberg.
5. Els entrenadors han de dedicar com a mínim 15 minuts de l’entrenament als estiraments.
6. Els participants han de portar un calçat i una roba adequada per a poder entrenar o participar en qualsevol competició. 


Article 11. Competicions
1. Les competicions poden ésser individuals o col·lectives. 
2. Les competicions es realitzen en les mateixes instal·lacions a què fa referència l’article 10.2.

Article 12 . Partits
1. Els partits de basquetbol que organitza el Campus durant l’estada esportiva es regeixen per les següents normatives: 
a) El Reglament de Minibàsquet, aprovat per l’Assemblea General de la Federació Catalana de Basquetbol el dia 17 de juny de 2017.
b) El Reglament de Passarel·la, aprovat per l’Assemblea General de la Federació Catalana de Basquetbol el dia 17 de juny de 2017. 
c) El Reglament Oficial del Basquetbol (2014), aprovat pel Comitè Central de la Federació Internacional de Basquetbol el 25 de setembre de 2018.
2. Sens perjudici del que disposa l’apartat 1 d’aquest article, els directors tècnics poden escurçar el temps de joc dels partits i modificar el règim d’aturada del cronòmetre de joc.

Article 13. Activitats de lleure
1. Les activitats de lleure es realitzen a Salardú, llevat que el director del Campus determini un altre lloc. 
2. Les activitats de lleure són diferents en funció de l’edat dels participants, llevat que els monitors de lleure disposin una altra cosa.

Capítol III
La sessió de control

Article 14.
Periodicitat
1. Els membres de l’organització es reuneixen, amb caràcter ordinari, un cop al dia durant l’estada esportiva. Aquesta reunió es celebra a l’alberg un cop els participants van a dormir. 
2. Sens perjudici del que disposa l’apartat 1 d’aquest article, els membres de l’organització poden reunir-se, amb caràcter extraordinari, tantes vegades com sigui necessari.

Article 15
. Convocatòria
1. La sessió de control ordinària no necessita de cap convocatòria prèvia.
2. La sessió de control extraordinària només pot ser convocada pel director del Campus i el coordinador.
3. La sessió de control extraordinària ha de ser convocada amb 15 minuts d’antelació pels mitjans següents: 
a) Un missatge al xat general del Campus de l’aplicació whatsapp, la introducció del qual ha d’estar escrit en majúscules.
b) Un avís pel servei de megafonia de l’alberg. 

Article 16. Assistència obligatòria
1. Els membres de l’organització han d’assistir a totes les sessions de control que es celebren durant l’estada esportiva, ja siguin ordinàries o extraordinàries.
2. La incompareixença d’un membre de l’organització en qualsevol sessió de control ha de justificar-se en tot cas davant del director del Campus, sens perjudici de les responsabilitats que comporta aquesta acció. 

Article 17. Ordre del dia
1. La sessió de control ordinària i extraordinària és dirigida pel director del Campus. 
2. L’ordre del dia de la sessió de control ordinària és el següent:
1er.- Valoració del director del Campus sobre les activitats que s’han dut a terme durant el dia. 
En aquest punt de l’ordre del dia, el director del Campus pot comentar qualsevol aspecte que afecti al funcionament de l’estada esportiva. 
2on.- Assignació dels torns d’entrenament i pistes.
3er.- Utilització del material esportiu que necessita l’entrenador de basquetbol a l’endemà.
4rt.- Precs i preguntes.
3. El director del Campus i el coordinador determinen l’ordre del dia en la sessió de control extraordinària, en funció de qui l’hagi convocat.

Capítol IV. 
El Banc del Campus

Article 18.
Composició i funcions
1. El director del Campus nomena el membre de l’organització responsable del Banc del Campus. 
2. Són funcions del membre de l’organització responsable del Banc del Campus: 
a) Custodiar els diners dels participants durant l’estada esportiva. 
b) Controlar el número de retirades de diners que efectuen els participants de 7 a 12 anys. 
3. Els participants només poden retirar els diners del Banc del Campus en les franges horàries prèviament establertes pel director del Campus. 

Article 19. Responsabilitat
1. El deure de custòdia del Banc del Campus comença des del moment en què els participants efectuen l’ingrés i fineix quan aquests retiren els diners. 
2. El Campus és responsable de la pèrdua dels diners dels participants mentre aquest té el deure de custòdia. 
3. El Campus també és responsable de la pèrdua dels diners dels participants en els casos fortuïts i de força major. 
4. En la resta de casos, la responsabilitat de la pèrdua dels diners és del participant.

Títol II
Atribucions dels membres de l'organització

Article 20. El director del Campus 
1. El director del Campus és la màxima autoritat de l’organització. 
2. Correspon al director del Campus les següents atribucions:
a) Aprovar la proposta dels grups d’entrenament realitzada pels directors tècnics durant l’estada esportiva. 
b) Ratificar els torns de vigilància dels entrenadors de basquetbol i dels monitors de lleure que hagi proposat el responsable del material esportiu. 
c) Assignar les habitacions dels membres de l’organització i dels participants.
d) Assumir la condició de responsable del fitxer del Campus.
e) Conèixer i resoldre, en única instància, qualsevol conflicte que sorgeixi entre els membres de l’organització. 

f) Convocar la sessió de constitució de la corresponent edició del Campus.
g) Convocar les sessions de control extraordinàries. 
h) Nomenar a la resta dels membres de l’organització.
i) Ratificar el pla de treball de cada director tècnic i el pla d’activitats dels monitors
de lleure, un cop aquests han estat nomenats. 
j) Ratificar la proposta d’entrenadors que presenten els directors tècnics, un cop aquests han estat nomenats i sens perjudici del que estableix el Títol IV d’aquest reglament. 
k) Ratificar el reglament del Campus.
l) Resoldre en única instància qualsevol conflicte que sorgeixi entre els directors tècnics. 
m) Resoldre qualsevol qüestió que no estigui regulada en aquest reglament.
n) Modificar o revocar la sanció imposada per qualsevol membre de l’organització a un participant del Campus.
o) Autoritzar expressament a l’assessor jurídic la interposició d’una acció legal contra un membre de l’organització o tutor d’un participant en els casos previstos en l’apartat 1 de l’article 39.
p) Enviar la carta informativa de cada edició a les famílies dels participants.
q) Exercir la potestat sancionadora en aquells casos en què els participants o els membres de l’organització hagin comès alguna de les infraccions previstes en aquest reglament.
r) Determinar l’ordre del dia en cas que es convoqui una sessió de control extraordinària.
3. En cas d’absència, malaltia o impediment del director del Campus, aquestes atribucions li corresponen al coordinador. 
4. En cas d’exercici de l’atribució prevista en la lletra q de l’apartat 2 d’aquest article, la decisió del director del Campus és discrecional. 

Article 21. El coordinador 
1. Correspon al coordinador les atribucions següents: 
a) Assignar les pistes que utilitza cada grup d’entrenament. 
b) Avaluar els entrenadors de basquetbol i els monitors de lleure, d’acord amb les reunions que manté amb els diferents grups d’entrenament. 
c) Determinar els torns de cada grup d’entrenament. 
d) Informar al director del Campus sobre les queixes formals que presenten els participants i els membres de l’organització.
e) Comunicar al responsable del material esportiu dels torns d’entrenament i competicions.
f) Exercir la potestat sancionadora en aquells casos en què els participants hagin comès alguna de les infraccions previstes en aquest reglament.
g) Convocar les sessions de control extraordinàries. 
2. El coordinador depèn exclusivament del director del Campus. 
3. En cas d’absència, malaltia o impediment del coordinador, aquestes atribucions li corresponen als directors tècnics.


Article 22. Els directors tècnics
1. Correspon als directors tècnics les atribucions següents: 
a) Elaborar els plans de treball. 
b) Resoldre qualsevol conflicte que sorgeixi entre un entrenador de basquetbol i un participant durant el transcurs d’un entrenament o una activitat lúdica. 
c) Seleccionar els exercicis que poden ser publicats en el blog. 
d) Supervisar els entrenaments que realitzen els entrenadors de basquetbol.
e) Modificar o revocar la sanció que hagi imposat un entrenador de basquetbol als seus jugadors.
f) Exercir la potestat sancionadora en aquells casos en què els participants o els entrenadors de basquetbol que en depenen directament hagin comès alguna de les infraccions previstes en aquest reglament.
2. En cas d’exercici de l’atribució prevista en la lletra e d’aquest article, la decisió del director tècnic ha de motivar-se.
3. En cas d’exercir la potestat sancionadora, la sanció imposada pot ser moderada pel director del Campus i, en la seva absència, el coordinador.

Article 23. L’assessor jurídic
1. Correspon a l’assessor jurídic les atribucions següents: 
a) Assessorar al director del Campus sobre la interpretació i l’aplicació del reglament. 
b) Assistir als membres de l’organització i als participants del Campus a l’hora de defensar els seus drets reconeguts en aquest reglament.
c) Elaborar el reglament de cada edició del Campus. 
d) Emetre dictàmens sobre la interpretació del reglament del Campus.
e) Tramitar les queixes formals dels participants i dels membres de l’organització i enviar-les al coordinador.
f) Actuar en nom i representació del Campus sempre que el director del Campus li hagi autoritzat expressament.
g) Publicar els decrets de nomenaments dels membres de l’organització en el Blog. 
2. L’assessor jurídic depèn exclusivament del director del Campus.
3. Els dictàmens sobre la interpretació del reglament del Campus no tenen efectes vinculants. 
4. L’atribució prevista a la lletra f de l’apartat 1 d’aquest article inclou l’exercici de qualsevol acció legal contra un membre de l’organització o el tutor legal d’un participant davant dels tribunals de justícia en aquells casos en què el primer o el participant cometin alguna de les infraccions previstes en l’apartat 1 de l’article 39, sens perjudici que se li pugui encomanar l’encàrrec a una advocada o advocat.

Article 24. Les entrenadores o entrenadors de basquetbol
Correspon als entrenadors de basquetbol les atribucions següents: 
a) Conèixer i resoldre qualsevol conflicte que sorgeixi entre els participants del seu grup d’entrenament.
b) Preparar i executar els entrenaments i les competicions individuals, d’acord amb el pla de treball.
c) Exercir la potestat sancionadora en aquells casos en què els participants hagin comès alguna de les infraccions previstes en aquest reglament. 

Article 25. Les monitores o monitors de lleure
Correspon als monitors de lleure: 
a) Decidir quins entrenadors de basquetbol realitzen una determinada activitat, en el cas que aquests no es posin d’acord. 
b) Preparar i executar les activitats que realitzen els participants fora dels entrenaments i competicions.
c) Exercir la potestat sancionadora en aquells casos en què els participants hagin comès alguna de les infraccions previstes en aquest reglament. 

Article 26. El fisioterapeuta
Correspon al fisioterapeuta les atribucions següents: 
a) Controlar els possibles problemes d’higiene i alimentació dels participants. 
b) Dictaminar si el jugador pot participar en els entrenaments o competicions. 
c) Embenar els participants si l’abast de la lesió així ho aconsella. 
d) Pressionar, fer fregues i donar cops suaus a algunes parts del cos dels participants, amb les mans o amb algun instrument. 
2. Les decisions que pren el fisioterapeuta són vinculants per als entrenadors i participants.

Article 27
. El responsable del material esportiu
1. Correspon al responsable del material esportiu les atribucions següents: 
a) Proporcionar el material necessari als entrenadors de basquetbol i als directors tècnics abans de l’inici de qualsevol entrenament o competició. 
b) Fer un inventari diari de tot el material esportiu.
c) Assignar els torns de vigilància dels entrenadors de basquetbol i dels monitors de lleure. 
2. El responsable del material esportiu és l’únic membre de l’organització que té accés a la sala del material esportiu.
3. El responsable del material esportiu depèn exclusivament del director del Campus.

Article 28. La fotògrafa o fotògraf
1. Correspon a la fotògrafa o fotògraf fer fotografies a tots els grups d'entrenament, ja sigui de forma individual com col·lectiva, i en totes aquelles activitats que es realitzin durant l'estada esportiva. 
2. La fotògrafa o fotògraf depèn exclusivament del director del Campus. 

Títol III
Drets i deures dels membres de l’organització i dels participants

Capítol I
Drets i deures del membre de l’organització

Article 29
. Drets
El membre de l’organització té els següents drets: 
a) Ésser tractat sense cap tipus de discriminació i amb respecte per llur condició i llurs creences.
b) Formalitzar la vinculació amb el Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona amb el full de compromís.
c) Obtenir un certificat de llur participació en el Campus, en què s’ha de fer constar, com a mínim, la condició per la qual ha exercit de voluntari, el període i el total d’hores en què s’ha desenvolupat.
d) Participar en les sessions de control i presentar-hi propostes. 
e) Planificar el seu treball amb plena autonomia dins dels límits establerts per aquest Reglament. 
f) Rescabalar-se, si així ho acorden, amb l’entitat de voluntariat en què duen a terme l’acció voluntària, de les despeses que aquesta els pugui ocasionar. 
g) Utilitzar el material del Campus per a poder exercir llur activitat.

Article 30. Deures
1. El membre de l’organització té els següents deures: 
a) Assistir a les sessions de control. 
b) Col·laborar amb els altres membres de l’organització. 
c) Complir amb el reglament i els horaris generals que s’estableixen diàriament. 
d) Ésser puntual en el desenvolupament de qualsevol activitat. 
e) Portar l’uniforme del Campus quan es realitza alguna activitat. 
f) Tenir cura de les instal·lacions de l’alberg, la piscina, els pavellons de joc i el material esportiu.
g) Aportar tota la documentació que sol·liciti l’assessor jurídic.
2. Cada director tècnic ha d’entregar el seu pla de treball al director del Campus un mes abans de l’estada esportiva. 
3. Els directors tècnics i els entrenadors de basquetbol tenen, a més, els següents deures: 
a) Col·laborar amb els monitors de lleure en l’execució de les activitats que organitzen. 
b) Complir els torns de vigilància. 
c) Comprovar que els participants del seu grup d’entrenament entrenen amb un calçat i roba adequada.
d) Comunicar al responsable del material esportiu quins són els materials que necessitaran a l’endemà. 
e) Abstenir-se de fitxar a un participant durant l’estada esportiva. 
4. Els monitors de lleure han de presentar el seu pla d’activitats al director del Campus un mes abans de l’estada esportiva. 
5. El director del Campus ha d’informar a la resta dels membres de l’organització sobre les normatives internes d’aquelles instal·lacions que s’utilitzen durant l’estada esportiva. 
6. Els directors tècnics, els entrenadors i els monitors de lleure han d’informar als participants sobre les normatives internes d’aquelles instal·lacions que s’utilitzen durant l’estada esportiva. 
7. El membre de l'organització que assumeixi les funcions d'utilitzar les xarxes ha de publicar diàriament sobre les activitats que es duen a terme durant l’estada esportiva. 
8. El responsable del material esportiu ha d’informar diàriament al director del Campus de l’inventari abans de l’inici de cada sessió de control.

Capítol II 
Drets i deures del participant

Article 31. Drets
El participant del Campus té els següents drets: 
a) Ésser tractat sense cap tipus de discriminació i amb respecte per llur condició i llurs creences.
b) Escollir els seus companys d’habitació. 
c) Ésser assistit pel fisioterapeuta quan ho necessiti. 
d) Ésser assistit per l’assessor jurídic en defensa dels seus drets. 
e) Participar en els entrenaments del seu grup. 
f) Participar en les competicions individuals i col·lectives que es realitzen durant l’estada esportiva. 
g) Presentar una queixa formal davant de l’assessor jurídic. 
h) Rebre la roba i els altres materials que s’indiquen en la carta informativa. 
i) Utilitzar el seu telèfon mòbil durant les franges horàries que s’estableixen en la carta informativa, llevat de les restriccions establertes en l'article 42.2.b en cas que s'hagi comès alguna infracció de l'article 40.1.
j) Utilitzar el servei del Banc del Campus. 
k) Utilitzar les instal·lacions que el Campus posa al seu servei.

Article 32. Deures
El participant del Campus té els següents deures: 
a) Col·laborar amb l’entrenador i el monitor de lleure a l’hora de portar i recollir el material. 
b) Complir amb els horaris generals que s’estableixen diàriament. 
c) Ésser puntual en el desenvolupament de qualsevol activitat. 
d) Facilitar la documentació que es demana en la carta informativa al fisioterapeuta. 
e) Mantenir l’habitació endreçada. 
f) Portar el material i la documentació que es demana en la carta informativa. 
g) Tenir cura de les instal·lacions de l’alberg, la piscina i els pavellons de joc.
h) Respectar els horaris en què es pot utilitzar el telèfon mòbil.
i) Complir amb les normatives internes de les instal·lacions de l’alberg, la piscina i els pavellons de joc.
 

Títol IV
Del procés de selecció dels entrenadors de basquetbol i monitors de lleure

Article 33. Requisits
1. La persona que vulgui concórrer en el procés de selecció dels entrenadors de basquetbol ha de complir amb els següents requisits:
a) Ésser major de 18 anys.
b) Tenir algun títol expedit per la Federació Catalana de Basquetbol, o bé, el títol de tècnic esportiu de grau mitjà o superior en Basquetbol, expedit pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
c) Haver exercit d’entrenador o ajudant d’entrenador en un equip de basquetbol durant la temporada en què es presenti la sol·licitud.
d) No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans.
2. La persona que vulgui concórrer en el procés de selecció dels monitors de lleure ha de complir amb els següents requisits:
a) Ésser major de 18 anys.
b) Tenir el diploma de monitor o director d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil, expedit per la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.
c) Haver exercit de monitor o director de lleure en unes colònies abans que presenti la sol·licitud.
d) No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans.
Article 34. Sol·licitud
La persona que vulgui concórrer en el procés de selecció dels entrenadors o monitors de lleure ha de presentar una sol·licitud abans del 31 de març de cada any a l’adreça de correu electrònic del Campus, on es faci constar:
a) La fotocòpia del Document Nacional d’Identitat.
b) La fotocòpia del títol que acrediti la condició d’entrenador de basquetbol o monitor de lleure.
c) El número del telèfon mòbil.
d) El correu electrònic.
e) L’experiència.
f) La recomanació del director tècnic, si n’hi ha.
g) Un escrit breu que exposi els motius de formar part de l’equip de treball.
h) El certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual del Registre Central de Delinqüents Sexuals, tal com exigeix l’apartat cinquè de l’article 13 de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d’Enjudiciament Civil.
i) El certificat d’inscripció en el Registre Oficial de Professionals de l’Esport de Catalunya. 

Article 35. Criteris de selecció
1. Els criteris que es tenen en compte a l’hora de seleccionar els entrenadors de basquetbol i els monitors de lleure són els següents:
a) El currículum esportiu o l’experiència en l’àmbit del lleure.
b) La participació activa en la publicitat i altres campanyes de difusió del Campus.
c) L’aportació directa que realitzin al Campus.
d) Haver format part de l’equip de treball del Campus en edicions anteriors.
e) La participació en les diferents activitats que realitza el Campus.
2. Els criteris a què fa referència l’apartat 1 d’aquest article tenen el mateix valor.

Article 36. Resolució
La sol·licitud que presenta la persona aspirant ha de ser contestada pel director del Campus en el termini de 10 dies, ja sigui estimant o desestimant la seva pretensió.



Títol V
Règim sancionador

Article 37. Potestat sancionadora i principis 
1. La potestat sancionadora dels membres de l’organització s’exerceix quan hagi estat expressament atribuïda per aquest reglament.
2. L’exercici de la potestat sancionadora dels membres de l’organització es regeix pels principis d’irretroactivitat, tipicitat, responsabilitat i proporcionalitat, i amb respecte dels terminis de prescripció i no-duplicitat de sancions. 

Article 38. Infraccions
Les infraccions poden ésser molt greus, greus o lleus.

Article 39. Infraccions molt greus
1. Son infraccions molt greus:
a) Exercir la força física contra un membre de l’organització o participant.
b) Coaccionar, amenaçar o insultar a un membre de l’organització o participant.
c) Provocar un perjudici real i efectiu en els béns d’un membre de l’organització o participant.
d) Publicar qualsevol missatge o fotografia a les xarxes socials que lesioni els drets fonamentals dels membres de l’organització o participants.
e) Apropiar-se de dades de caràcter personal contingudes en el fitxer del Campus.
f) No comunicar a la sessió de control qualsevol petició que hagi formulat el participant al seu entrenador.
g) No comunicar al director del Campus qualsevol queixa d'un participant.
h) Qualsevol intent, ja sigui directa o indirecta, de fitxar a un participant.
2. En el cas que es cometi alguna d’aquestes infraccions, i sens perjudici que s’imposin les sancions previstes en l’article 42 d’aquest reglament, el campus es reserva el dret a exercir les accions legals que corresponguin contra el membre de l’organització o tutor legal del participant infractor. 

Article 40. Infraccions greus
1. Són infraccions greus:
a) No assistir a les sessions de control.
b) No portar l’uniforme del Campus mentre s’està desenvolupant alguna activitat.
c) Fumar davant dels participants o fora dels llocs indicats.
d) Beure alcohol.
e) Revelar informació confidencial a terceres persones.
g) No seguir les recomanacions del fisioterapeuta. 
2. La infracció a què es refereix la lletra b de l’apartat 1 d’aquest article s’aplica als membres de l’organització. La comissió d’aquesta infracció depèn del número d’edicions que hagi assistit anteriorment.

Article 41. Infraccions lleus
Són infraccions lleus:
a) Desautoritzar en públic a un membre de l’organització.
b) Causar un dany al material esportiu del Campus.
c) Incomplir l’horari de qualsevol activitat. 
d) Fer un ús indegut del telèfon mòbil.
Article 42. Sancions
1. Les infraccions molt greus són objecte de les sancions següents, que poden ésser alternatives o acumulatives:
a) Expulsió automàtica de l’estada esportiva.
b) Perdre el dret a ésser rescabalat per la tasca voluntària realitzada.
2. Les infraccions greus són objecte de les sancions següents, que poden ésser alternatives o acumulatives:
a) No poder concórrer en el procés de selecció d’entrenadors i monitors de lleure per a les properes tres edicions. 
b) Requisar el telèfon mòbil del participant durant dos dies, sens perjudici que pugui utilitzar-lo per comunicar-se amb la seva família.
3. Les infraccions lleus són objecte de les sancions següents, que poden ésser alternatives o acumulatives:
a) Repetir els torns de vigilància.
b) La impossibilitat de participar en alguna activitat. 

Article 43. Potestat sancionadora i principis 
1. La potestat sancionadora dels membres de l’organització s’exerceix quan hagi estat expressament atribuïda per aquest reglament.
2. L’exercici de la potestat sancionadora dels membres de l’organització es regeix pels principis d’irretroactivitat, tipicitat, responsabilitat i proporcionalitat, i amb respecte dels terminis de prescripció i no-duplicitat de sancions. 

Disposicions addicionals

primera. Sobre la protecció de les dades personals dels membres de l'organització i dels participants 
En matèria de protecció de dades personals, el Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona actua conforme les exigències previstes pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, així com la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. 

segona. Sobre la relació de voluntariat entre el Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona i el membre de l'organització 
La relació que existeix entre el Club Esportiu Gaudeix del Bàsquet Barcelona i els membres de l'organització té la naturalesa de voluntariat esportiu. 


Disposició derogatòria única
Queden derogades totes les normatives que s'hagin aprovat anteriorment sobre el Campus.




Disposició final. Entrada en vigor
Aquest reglament entra en vigor el dia de 24 juny de 2019.

Per tant, ordeno que tots els membres de l’organització i els participants del Campus cooperin al compliment d’aquest reglament.


Barcelona, de 23 juny de 2019
Menna JARQUE MARGENAT
Director del Campus Gaudeix del Bàsquet